Канец некалькіх эпох. Разам с сезонам Формулы Е ў Сеуле завяршыўся і этап яе развіцця
Фота: Formula E
Сотая гонка электрычнай Формулы, што адбылася ўчора ў Сеуле, стала апошняй для машын другога пакалення, некаторых пілотаў і каманды Mercedes-EQ. Аднак апошняя сышла з чэмпіянату прыгожа.
Расійска-фашыскім захопнікам з Украіны прыгожа ўжо не сысці, толькі з болем, ганьбай, стратамі і перспектывамі крымінальнага пераследу за ваенныя злачынствы. Або проста без рук і ног, каб потым быць нікому не патрэбнымі да самай смерці. Авантура звар’яцелага дыктатара абарочваецца канкрэтнымі бедамі для кожнага з іх, бо за людзей іх рэжым, што пануе ў Расіі, не лічыць.
Украінцаў, за тое, што яны вырашылі быць вольнымі ад яго, гэты рэжым проста ненавідзіць. Ён не можа дараваць ім, што яны шчаслівыя без яго, таму страшна і бязлітасна помсціць ім ужо амаль паўгода. Аднак адмовіцца ад свайго выбару ён украінцаў так і не прымусіў. Кожны з іх ведае, што адзіная альтэрнатыва гэтаму – рускі свет.
Командування Сил логістики Збройних Сил України сформовано в рамках державних реформ як реалізація одного із напрямків переходу української армії до стандартів НАТО. У січні 2020 року pic.twitter.com/rePRFskgkW
— Генеральний штаб ЗСУ (@GeneralStaffUA) 15 августа 2022 г.
Тутэйшы калгасны дыктатар пусціў яго на нашу зямлю, якую здаў агрэсару, каб утрымацца на троне. Але як здраднік па натуры, ён ужо адчуў, што перамагчы ў вайне з Украінай агрэсару не наканавана, і ўжо спрабуе адгрэбці ў бок. Не улічыў толькі, што і беларусы старонку не перагарнулі. Слава Україні! Героям Слава! Верым! Можам! Пераможам! Жыве Беларусь!
Пакуль краіна-агрэсар вырашае, чым бы замяніць імпартныя камплектавалыя ў сваім аўтапроме, свет развіваецца. Гэта робіць і Формула Е, і так, здавалася б, звышпрагрэсіўная. І яе чарговы сезон, што завяршыўся ўчора ў Сеуле, стаў апошнім для машын другога пакалення. З наступнага года будзе новае, пра якое я расказваў у аглядзе Электрычнага Прызу Манака і пра якое мы яшчэ неаднаразова пагаворым.
Расказаць пра гонкі ў сталіцы Паўночнай Карэі, а іх зноў было дзве – па адной у суботу і нядзелю, таксама ёсць што. Хаця канфігурацыя 2,6-кіламметровай трасы з дваццаццю двума паваротамі, што была арганізаваная вакол Алімпійскага парку, абгонам, як выявілася, не надта спрыяла. Нават зона актывацыі рэжыму атакі тут размяшчалася ў такім месцы, што трэба было пастарацца не каб захаваць пазіцыю пры яе наведванні, а каб страціць.
Хаця абгоны ўсё роўна былі, і ў суботу самыя, бадай, галоўныя, ужо на старце правёў гоншчык Jaguar TCS Racing Мітчэл Эванс. Ён кваліфікаваўся другім, але захаваць і нават павялічыць шанцы стаць чэмпіёнам у яго заставаліся, бо лідар чэмпіянату з Mercedes-EQ Стофель Вандорн стартаваў толькі сёмым.
It was an incredible race start for @LucasdiGrassi as he swooped in to take the lead, but @mitchevans_ wasn't waiting around 👀⚡️
🇰🇷 2022 Hana Bank #SeoulEPrix pic.twitter.com/fTnTcwM4Wb
— ABB FIA Formula E World Championship (@FIAFormulaE) 13 августа 2022 г.
Таму яго атака на пару з канкурэнтам з ROKiT Venturi Racing Лукаса дзі Грасі, на уладальніка поўлу з Mahindra Racing Олівера Роўланда, а потым і на самога бразільца была рашучай, добра разлічанай і паспяховай. Пры гэтым дзі Грасі другую пазіцыю не ўтрымаў, прапусціўшы і Роўланда, і пілота Avalanche Andretti Formula E Джэйка Дэніса.
У лідары, такім чынам, новазеландзец выбіўся ўжо да другога павароту. Аднак адразу ж адарвацца яму перашкодзілі адразу восем канкурэнтаў. Дакладней, перашкодзіла надвор’е. Яно ў Сеуле было складаным ад пачатку тыдня, і ў суботу таксама ішоў дождж, у тым ліку падчас кваліфікацыі. Мокрым асфальт заставаўся і на першых кругах гонкі, што амаль адразу прывяло да масавага завалу ў перадапошнім павароце, у якім паўдзельнічалі Себасцьен Буэмі, Олівер Аск’ю, Андрэ Лотэрэр, Дэн Ціктум, Олівер Цёрві, Нік Каэсідзі, Нарман Нато і Нік дэ Фрыс.
Great to see all seven drivers walk away unscathed from this incident at the start of the race.
Round 15 is currently under red flag conditions as the cars are recovered from the track.
🇰🇷 2022 Hana Bank #SeoulEPrix pic.twitter.com/ce7ODepDiS
— ABB FIA Formula E World Championship (@FIAFormulaE) 13 августа 2022 г.
Гонка амаль адразу была спыненая чырвонымі сцягамі, бо маршалам трэба было і завал разабраць, і бар’ер бяспекі паправіць. Таму рэстарту пілотам прыйшлося чакаць 45 хвілін. Самай істотнай падзеяй у групе лідараў пасля аднаўлення гонкі стала вяртанне дзі Грасі на трэцюю пазіцыю, на якой ён адмашку клецістым сцягам і атрымаў. Эванс і Роўланд фінішавалі першым і другім.
Вандорн здолеў адрыграць пару пазіцый і заняць пятае месца, і набраных за яго ачкоў бельгійцу для чэмпіёнства пасля перамогі Эванса яшчэ не хапала. Затое хапіла ў нядзелю. Наогул, Эвансу дапамагчы мог толькі сход Стофеля з дыстанцыі пры абавязковай перамозе, інакш кажучы, цуд.
Але замест гэтага Мітч кваліфікаваўся трынаццатым, тады як Вандорн – чацвёртым. У выніку фінішаваць – гэта ўсё, што гоншчыку Мерсэдэса заставалася. Для нямецкай каманды, якая з чэмпіянату сышла, і ў наступным годзе пераўтворыцца ў McLaren, гэта было справай гонару.
Таму за барацьбой наперадзе Вандорн назіраў спакойна. А паназіраць было за чым! З поўла стартаваў пілот DS Techeetah Антоніу Фелікс да Кошта, які ў наступным годзе пераходзіць, а на самой справе, ужо перайшоў у Porsche. Першую атаку напарніка дзі Грасі Эдоарада Мартары на першым кругу партугалец адбіў, а вось другую на другім – ужо не. Болей за гэта, да Кошта яшчэ і Дэніса прапусціў.
Leaving it all out there! 👏
🇰🇷 2022 Hana Bank #SeoulEPrix | @VenturiFE @edomortara https://t.co/0YfzKItxp2 pic.twitter.com/4vUPP6LxKI
— ABB FIA Formula E World Championship (@FIAFormulaE) 14 августа 2022 г.
Вярнуць сабе хаця б адну пазіцыю Антоніу Фелікс паспрабаваў на васямнаццатым кругу, калі ў яго была дадатковая магутнасць і ён пайшоў у атаку на Дэніса ў апошнім павароце. Партугалец ужо праціснуўся быў наперад, але і брытанец адступаць не думаў. У выніку паміж балідамі адбыўся кантакт, да Кошта ўткнуўся носам у бар’ер, страціў шмат пазіцый і фінішаваў толькі дзясятым.
Джэйк фізічна фінішаваў другім, але штрафныя пяць секунд за інцыдэнт з да Коштай адкінуў яго на трэцяе. Другім жа стаў Вандорн, які, натуральна, набытаму чэмпіёнству радаваўся болей, чым Мартара яшчэ адной сваёй перамозе.
.@afelixdacosta goes for a move on @JakeDennis19 but it doesn't pan out!
The pair make contact and the @DSTECHEETAH driver rejoins the pack in P16…
LIVE timing 👉 https://t.co/KK5UJiyiRE
🇰🇷 2022 Hana Bank #SeoulEPrix pic.twitter.com/FwtoRNssEl
— ABB FIA Formula E World Championship (@FIAFormulaE) 14 августа 2022 г.
У лічбах тытул Вандорна выражаны 213 ачкамі. Эванс, які ў нядзелю фінішаваў сёмым, са 170 баламі стаў віцэ-чэмпіёнам. Мартара, у якога 169 балаў, замкнуў першую тройку. Mercedes-EQ Formula E Team сталі двухразовымі пераможцамі ў камандным заліку, у якім у іх 319 ачкоў. ROKiT Venturi Racing з 295 баламі на другой пазіцыі, DS Techeetah трэція, у іх 266 балаў.
Фінальная версія календара наступнага сезону Формулы Е пакуль што не гатовая. Аднак пачнецца ён дакладна 28 студзеня ў Саудаўскай Аравіі. Чакаем з нецярпеннем – цікавага будзе шмат!