Сардынская электраспякота. Успамінаем, хто і як перамагаў на другім і трэцім этапах серыі Extreme E

0 2

Фота: Extreme E

Відаць, удзельнікі гонак на электрычных пазадарожніках настолькі па іх засумавалі, што на выспе Сардынія, дзе два тыдні таму адбыліся адразу два этапы, вырашылі не адмаўляць сабе ні ў чым. Вынікам сталі не толькі насычаныя падзеямі заезды, але і судзейскія рашэнні і штрафы.

Сардынская электраспякота. Успамінаем, хто і як перамагаў на другім і трэцім этапах серыі Extreme E

Вынікам агрэсіі расійскага дыктатара супраць Украіны, па яго задумцы, мусіла стаць знішчэнне Украіны. Але гэты план, які трымаўся толькі на комплексах і самаўпэўненасці, праваліўся, і замест знішчэння суседняй дзяржавы вар’ят папросту можа дабіцца знішчэння сваёй краіны. Прычым заходзіць на яе тэрыторыю Узброеным сілам Украіны для гэтага будзе не абавязкова.

Украінскім ваенным дастаткова будзе абараніць і вызваліць сваю зямлю. Нацкаваныя на суседзяў расіяне ніколі не даруюць свайму цару ваеннай паразы і зладзяць чарговы бессэнсоўны і бязлітасны рускі бунт. Шкада толькі, што ўкраінцам даводзіцца плаціць за гэта вельмі высокую цану і несці вялікія чалавечыя страты, што не спыніцца заўтра ж.

Іх пакуты адгукаюцца ў сэрцах сумленных беларусаў, якія хто як можа спрабуюць дапамагчы сваім суседзям. Лепшыя з нас зараз змагаюцца за Украіну са зброяй у руках, каб нарэшце вызваліць і нашу зямлю. Знішчэнне рускага фашызму для атрымання свабоды з’яўляецца неабходнай умовай, і застаецца толькі пажадаць украінцам поспеху ў гэтай справе. Слава Україні! Героям Слава! Верым! Можам! Пераможам! Жыве Беларусь!

Вызваленай Украіне прыйдзецца доўга ліквідаваць наступствы вайны, у тым ліку экалагічныя. Сусветны аўтаспорт мог бы ёй у гэтым дапамагчы, хаця б прыцягнуўшы ўвагу да праблем, як ён робіць гэта з дапамогай серыі Extreme E. Яе спаборніцтвы Island X Prix, якія і праходзілі на Сардыніі з 6 па 10 ліпеня, былі скіраваныя на барацьбу з ляснымі пажарамі, што стала ледзь не другой пасля вайны ва Украіне бядой Еўропы гэтым летам.

Сардынская электраспякота. Успамінаем, хто і як перамагаў на другім і трэцім этапах серыі Extreme E

Бядой арганізатараў гонак на электрычных пазадарожніках сталі разнастайныя якраз арганізацыйныя цяжкасці, праз якія другі этап быў перанесены на два месяцы (першапачаткова ён меў адбыцца ў пачатку мая). Затое на Сардыніі правялі адразу два, з розніцаю ў пару дзён – 6-7 і 9-10 ліпеня. Ну а бядой «Гоначнай псіхапатыі» ёсць насычаны гоначны каляндар і напружаны жыццёвы графік яе аўтара, праз што да Extreme E чарга дайшла толькі зараз.

Пад стандартным сцэнарыям маецца на ўвазе дамінаванне экіпажа каманды чэмпіёна Формулы 1 2016 года Ніка Росберга Rosberg X Racing – Йохана Крыстоферсана і Мікаэлы Алін-Катулінскі. Яны пяршынствавалі па выніках кваліфікацыі, а потым без асабістых праблем выйгралі першы паўфінал, абагнаўшы Тамару Малінара і Ціма Шайдэра з XITE Energy Racing і Каці Манінгс і Цімі Хансэна з Genesys Andretti United Extreme E.

Сардынская электраспякота. Успамінаем, хто і як перамагаў на другім і трэцім этапах серыі Extreme E

Пераможцамі другога паўфінала сталі брат Цімі Хансэна Кэвін і нарвежка Хэда Хосас, якія абараняюць колеры калектыву яшчэ аднаго чэмпіёна каралеўскіх аўтагонак, толькі 2009 года, Джэнсана Батана JBXE. Кэвін стартаваў не надта ўдала, але пазней здолеў дагнаць і абагнаць Лаю Санц, напарніцу Карласа Сайнса-старэйшага па Acciona Sainz XE. І сваёй напарніцы малады швед перадаваў стырно іх Odyssey 21, маючы камфортную перавагу.

Сайнс і Санц фінішавалі другімі, а Себасцьен Лёб з Крысцінай Гуцьерэс з каманды X44 (маёмасць сяміразовага чэмпіёна Формулы 1 Льюіса Хэмілтана) занялі трэцяе месца, пазбавіўшыся магчымасці патрапіць у фінал наўпрост. Пры гэтым дзевяціразовы чэмпіён свету па раллі здолеў здабыць другую пазіцыю ў спрэчцы з Лаяй на трасе, але ў зоне змены пілотаў хутчэй адпрацавалі ў Acciona Sainz XE.

Сардынская электраспякота. Успамінаем, хто і як перамагаў на другім і трэцім этапах серыі Extreme E

Тыя экіпажы, якія не патрапілі нават у паўфіналы, на фінал шанцы ўсё ж маюць. Каб пазмагацца за выніковую перамогу на этапе, аднаму з іх трэба перамагчы ў заездзе Crazy Race, які на другім этапе быў натуральна Crazy. Пачаўся ён з аварыі Эмы Гілмар, напарніцы Танэра Фаўста па NEOM McLaren Extreme E, а працягнуўся памылкай напарніцы Кайла ЛеДзюка па GMC Hummer EV Chip Ganassi Racing Сары Прайс.

Прычым амерыканка, вяртаючыся на трасу пасля памылкі, ледзь не выбіла Лэнса Вулрыджа. Паўднёваафрыканцу з Veloce Racing, дзе ён выступае разам з Крысцінай Джампаолі Зонка, прыйшлося адрульваць і збіваць рэкламны шчыт і абмежавальныя сцяжкі, за што экіпаж атрымаў штраф у 10 секунд.

Насэр Аль-Ація сваю справу зрабіў выдатна – удала стартаваў і адарваўся на камфортную адлегласць ад пераследнікаў. Але яго напарніца па ABT Cupra XE Юта Кляйншідт пасля змены гоншчыкаў стартавала занадта рана, за што і экіпаж легенд ралі Дакар таксама быў пакараны дзесяццю секундамі. У выніку барацьба ЛеДзюка і Джампаолі Зонка за другую пазіцыю стала фактычна барацьбой за перамогу. Тут пераможцам выйшаў амерыканец, які спачатку абагнаў іспанку, а потым адарваўся ад яе з дапамогай «бусту» – рэжыму Hyperdrive. У фінал прайшлі менавіта яны з Прайс.

У нейкім сэнсе Crazy Race быў і фінал другога этапу, таму што з аварыі пачаўся і ён. Сайнс ужо захапіў быў лідарства, але Крыстоферсан, які ішоў па альтэрнатыўнай траекторыі, на вялікай хуткасці сутыкнуўся з чатырохразовым чэмпіёнам свету па ралі. Машына іспанца перакулілася, а самога гоншчыка пазней адвезлі ў шпіталь. На шчасце, ніякіх траўм ён не атрымаў, але з дыстанцыі яны з Санц сышлі.

Машына Крыстоферсана таксама была пашкоджаная, але не так, як у канкурэнтаў – яна ўсяго толькі страціла пярэдні абвес і рух працягнула, аднак заезд быў спынены чырвонымі сцягамі. На карысць Крыстоферсану было тое, што рэстарт быў дадзены не агульны – гоншчыкаў адпускалі на трасу з інтэрвалам, які быў паміж імі на момант спынення гонкі.

Таму чатырохразовы чэмпіён свету па ралі-кросе ізноў апынуўся на першай пазіцыі і меў самавітую перавагу, якая захавалася і пасля таго, як у какпіце апынулася Алін-Катулінскі. Яна і перасекла лінію фінішу першай, аднак пазней іх з Крыстоферсанам экіпаж за майстэрствы Йохана былі налічаныя штрафныя 30 секунд, што адкінула іх на трэцяе месца. Другое дасталася Малінара і Шайдэру, а Прайс з ЛеДзюкам атрымалі першую ў іх кар’еры у Extreme E перамогу.

Сардынская электраспякота. Успамінаем, хто і як перамагаў на другім і трэцім этапах серыі Extreme E

Падзейным выдаўся і трэці этап пазадарожных электрычных гонак, на якім Крыстоферсан і Алін-Катулінскі ізноў былі хутчэйшымі за ўсіх ад пачатку. І першы паўфінал яны выйгралі без асабістых цяжкасцей – Мікаэла здолела адарвацца ад Санц і Прайс, пакуль тыя разбіраліся паміж сабой. Вынікам іх разборак стаў кантакт і вылет з трасы амерыканкі, якая праз гэта сышла з дыстанцыі.

У другім паўфінале пасля няўдачы на папярэднім этапе рэабілітаваліся Лёб і Гуцьерэс. Тут таксама ўсё збольшага высветлілася на старце, які лепей правяла Крысціна. Ну а Себасцьен затым давёў справу да фінішы на першай пазіцыі. Аль-Ація і Кляйншідт фінішавалі другімі, упершыню прабіўшыся ў фінал.

Сардынская электраспякота. Успамінаем, хто і як перамагаў на другім і трэцім этапах серыі Extreme E

Crazy Race скончылася перамогай Манінгс і Цімі Хансэна. Каці ў заездзе стартавала і жорстка адбівалася ад Вулрыджа, якога пасля другога кантакту развярнула. Гонку яны з Джампаолі Зонкай працягнулі, але фінішавалі толькі трэцімі.

Старт у фінале лепей за ўсіх правёў Аль-Ація, які апынуўся на першай пазіцыі акурат перад Крыстоферсанам.  Гоншчык з Катара паступова адрываўся, але ўсё зноў сапсавалася ў момант перадачы стырна Кляйншідт. Узніклі праблемы з рамянямі бяспекі, якія адмаўляліся зашпільвацца. Каб не губляць часу, немка адправілася на трасу з незашпіленым, за што пасля фінішу экіпаж быў дыскваліфікаваны.

Хіба што крыўдна было не так, бо пазбавіўся экіпаж не перамогі, а другога месца – Юту на трасе абагнала Алін-Катулінскі. Другое ж месца ў выніку дасталася Лёбу і Гуцьерэс, Манінгс і Хансэн занялі трэцяе. Сайнс і Санц фармальна сталі чацвёртымі, але да фінішу не дабраліся – Карлас, які пачынаў заезд, праз тэхнічныя праблемы не даехаў нават да зоны змены пілотаў.

У чэмпіянаце пасля трох этапаў з 80 ачкамі лідзіруюць Крыстоферсан і Алін-Катулінскі і Rosberg X Racing. На другую пазіцыю падняліся ЛеДзюк, Прайс і Chip Ganassi Racing, у якіх 43 ачкі. Яны ўсяго на два апярэджваюць Гуцьерэс, Лёба і X44 і на тры Сайнса, Санц і Acciona Sainz XE.

Сардынская электраспякота. Успамінаем, хто і як перамагаў на другім і трэцім этапах серыі Extreme E

Чацвёрты этап серыі Extreme E, калі нічога ізноў не зменіцца, пройдзе 23-24 верасня ў Чылі.

Источник

Оставьте ответ

Ваш электронный адрес не будет опубликован.